لاک پلی یورتان

لاک پلی یورتان چیست؟

لاک های پلی یورتان “روکش های” بسیار مقاومی هستند که به طور گسترده ای برای محافظت از کف چوبی داخلی و خارجی ، پله ها و سایر سطوح مستعد ساییدگی و پیاده رو برای عابران پیاده استفاده می شوند. برخی از محصولات را می توان در تخته نئوپان ، تخته سه لا ، تخته سخت و سطوح پارکت نیز استفاده کرد. استفاده آسان مهم ترین ویژگی آنها است ، لاک های پلی یورتان بر پایه آب که حاوی VOC کمتری نسبت به حلال یا روغن است و از دوام بیشتری نسبت به لاک های چوبی معمولی برخوردار است ، یک انتخاب محبوب برای نجاران ، سازندگان مبلمان و ترمیم کننده ها و نجاری است. لاک های پلی یورتان از کف تا کابینت و پله ها تا سطوح میله ای می توانند کیفیت محافظتی عالی داشته باشند و جلای براق و مات را ارائه دهند.

 

از این نوع لاک را می توان به عنوان یک پوشش پلاستیکی مایع سخت کننده توصیف کرد که اغلب در کارهای نوسازی ، مرمت و تعمیر کتابخانه ها ، هتل ها ، رستوران ها ، کافه ها و مغازه های خرده فروشی ، بوتیک های مستقل استفاده می شود ، این نوع پوشش طوری طراحی شده است که محافظت طولانی مدت ، بادوام و مقاومی را ارائه می دهد.

حتما مطالعه کنید
استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی

 

لاک پلی یورتان برای چوب را می توان در پنجره ها ، کف و سایر سازه هایی که نیاز به نازک کاری دارند، استفاده کرد. با ارائه روکش محکم ، آنها برای محافظت از چوب در برابر ضربه ، خراش و سایندگی بسیار عالی هستند. بنابراین ، اگر به دنبال چوب مقاوم و محافظتی هستید ، برای چوب های دستکاری نشده یا سطوح رنگ آمیزی/لاک زده می توانید از لاک پلی یورتان استفاده کنید.

 

فراموش نکنید که این نوع لاک دارای طیف وسیعی از لاک های مقاوم در برابر آتش برای چوب هستند ، در صورت نیاز برای بهبود حفاظت در برابر آتش در محل کار یا املاک تجاری/خصوصی این نوع لاک پلی یورتان شگفت انگیز عمل می کند. این روکش ها ظاهر سطوح چوبی را حفظ کرده و در عین حال تا 60 دقیقه مقاومت در برابر آتش را ایجاد می کنند.

 

لاک پلی یورتان

ویژگی های لاک پلی یورتان

امروزه تولید لاک های پلی یورتان بر پایه آب با تولید لاک های قدیمی متفاوت است زیرا VOC های کمتری نسبت به رزین ها ، روغن ها و حلال هایی که قبلاً استفاده می شد، تولید می کنند. بسیاری از تولیدکنندگان لاک های پلی یورتان شفاف تولید می کنند ، اما آنها نیز در رنگ ها و سایه های زیر موجود هستند:

  • کاجی
  • بلوطی
  • بلوطی سبک
  • بلوطی متوسط
  • بلوطی تیره
  • بلوطی طلایی
  • ماهون
  • ماهون تیره
  • ماهون اسپانیایی
  • ماهون قرمز عمیق
  • چوب ساجی
  • ساجی طلایی
  • ساجی برمه
  • گردویی

 

لاک پلی یورتان مبتنی بر آب

این محصولات حاوی VOC های بالاتر هستند و تجهیزات کاربردی نیاز به تمیز کردن با حلال دارند. لاک های پلی یورتان بر پایه آب دارای رنگ شیری هستند ، خشک می شوند تا جلوه ای شفاف تر و بهتر از محصولات مبتنی بر حلال ارائه شود. تجهیزات کاربردی برای لاک های پلی یورتان بر پایه آب را می توان با آب و صابون تمیز کرد-برای توصیه های خاص سازنده برای تمیز کردن و ذخیره سازی ، همیشه به برگه اطلاعات محصول مراجعه کنید.مات یا براق بودن را کاربر می تواند انتخاب کند.

حتما مطالعه کنید
انواع کفپـوش بیمارستانی و درمانی

 

لاک های پلی اورتان مبتنی بر روغن

روغن ها قوی تر و با دوام تر از انواع آب هستند، لاک های حلال و پلی یورتان بر پایه روغن می توانند خشک شوند و کمی رنگ کهربایی نشان داده شوند و چوب را گرمتر نشان دهند. محصولات مبتنی بر آب کندتر خشک می شوند ، البته این بدان معناست که باید زمان بیشتری بین لایه های اضافی باقی بماند.

جایگزینی برای لاک های پلی اورتان برای استفاده در سطوح چوبی وجود ندارد که مقاوم در برابر آتش باشند.

 

لاک پلی اورتان از چه چیزی ساخته شده است؟

به عنوان مثال ، پلی یورتان که در لاک های کف استفاده می شود ، پوشش های رزینی پلاستیکی با آب یا حلال است که معمولاً شفاف هستند و روی چوب را پوشش می دهند – این با سایر انواع استفاده از پلی یورتان ، از جمله فوم پلی یورتان که انعطاف پذیر/سفت ، پلی اورتان ترموپلاستیک متفاوت است. (TPU) ، این نوع لاک حتی در قالب تزریق (RIM) و سایر مواردی که به خودروها مربوط می شود و در بخش های الکترونیکی ، پزشکی یا بسته بندی به کار می رود.

ویژگی های لاک پلی یورتان

پلی یورتان چه می کند؟

در بیشتر تزیینات چوبی به سطح چوب نفوذ کرده و به داخل بستر وارد می شود ، از جمله برخی از لاک ها. لاک چوبی پلی یورتان در بالای سطح کار خشک می شود و از چوب به عنوان یک لایه محکم ضد ساینده محافظت می کند. لاک های پلی یورتان عمدتاً شفاف /مات هستند.

حتما مطالعه کنید
انواع روش های بتن ریزی

 

سریعتر از لاک های چوبی معمولی خشک می شوند

این نوع لاک ها حاوی آب یا رزین پلاستیکی بر پایه حلال ، در مقایسه با لاک های استاندارد حاوی رزین ، روغن و حلال هستند، قابل استفاده با برس ، اسپری یا غلطک هستند. در مقایسه با لاک های سنتی معمولاً فقط با قلم مو کار انجام می گیرد. دوام بیشتری نسبت به لاک های چوبی سنتی دارند.

از سطوح چوبی-کف ، میز ، مبلمان ، روکش و ..-برای مدت طولانی تری نسبت به لاک های چوبی استاندارد محافظت می کنند و به همین دلیل کمی گرانتر از همتایان ارزان قیمت هستند.

 

استفاده از لاک پلی یورتان

سخن پایانی:

این نوع لاک بی بو همراه با بسته پلی یورتان بر پایه آب است که عمدتاً برای کف چوبی طراحی شده است-اما می توان آن را روی نوارها ، مبلمان یا کف بتنی استفاده کرد. با ماندگاری بالا ، بدون زرد شدن و مقاوم در برابر مواد شیمیایی ، همچنین در برابر آب جوش ، الکل ، قهوه و اسید رقیق و قلیاها مقاومت می کند.

 

در این مقاله همه موارد مربوط به این نوع لاک و کاربردهای آنها شرح داده شده است. برای اطلاع از قیمت با کارشناس فروش سایت تماس بگیرید.

پیشنهاد ما به شما

كفپوش مشكی در طراحی داخلی

استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی

استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی طراحی داخلی ساختمان دارای آیتم های زیادی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم