ملزومات خط کشی جایگاه خودرو مجتمع‌های تجاری و مسکونی

ملزومات خط کشی جایگاه خودرو درمجتمع‌های تجاری و مسکونی

همانطور که اطلاع دارید اصطلاح خط کشی به معنای یک راهنمای دقیق و مناسب برای نشان دادن و جداسازی راههای مختلف از هم می باشد و به این وسیله انسان‌ها و ماشین‌های مختلفی راه خود را از بی‌راهه تشخیص داده و به درست ترین راه ممکن هدایت می شوند.

ما در این مقاله سعی داریم تا نسبت به خط‌کشی پارکینگ‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری اطلاعاتی به شما ارائه دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه‌ی اجرای خط‌ کشی‌های مختلف در پارکینگ های تجاری و مسکونی

خط‌کشی های مختلف برای مسیرهای متعدد، توسط شهرداری و مهندسین مربوط به این کار طراحی و مورد اجرا قرار می گیرد و به عنوان یک راهنمای بسیار خوب، در اختیار رانندگان در مسیرهای مختلف و پارکین‌گهایی که به این منظور ساخته شده است قرار میگیرد.

علاوه بر اینکه خط‌کشی برای نشان دادن راهی برای ماشین‌ها، کاربردهای زیادی دارد، می تواند به عنوان جدا کننده‌ی جایگاه هر ماشین نیز باشد و با چسباندن شماره هابی در قسمت فوقانی هر محلی که به اندازه‌ی پارک یک ماشین جدا شده است می تواند به افراد دارنده‌ی ماشین کمک زیادی کند که محل پارک وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را شناسایی کنند و  این عمل، باعث می شود که از رخ دادن هرگونه تنش و مشاجره‌ای بین اعضای مجتمع خودداری شود.

حتما مطالعه کنید
لاک پلی یورتان

البته اگر از بحث خط‌کشی در پارکینگهای تجاری و مسکونی و اهمیتی که آن برای درست نشان دادن مسیر می تواند داشته باشد بگذریم، بحث دیگری نیز مطرح می شود و آن ابزار و تجهیزاتی است که باید برای این کار در نظر گرفته شود. بعد از بررسی ابزار باید به این نکته توجه داشت که زمان تجدید خط‌کشی ها چه زمانی باید باشد و در آن وقت نسبت به تمدید آن‌ها اقدامات لازم را انجام داد.

خط کشی جایگاه خودرو

ابزار مناسب برای خط‌کشی در پارکینگهای تجاری و مسکونی

برای انجام خط‌ کشی ها باید به نکاتی چون محیط جاهایی که خط کشی انجام می‌شود توجه داشت. مقدار عبور و مرور ماشین‌ها نیز مورد بعدی است که باید در نظر داشته باشید و نکته‌ی بعدی، سطح راهی است که باید خط کش ها روی آن انجام پذیرد.

محیط و تمام قسمتهای مختلف پارکینگ تجاری و یا مسکونی باید مدنظر قرار گیرد تا خطکشی مناسب و با راهنمای بسیار ساده و دقیق در اختیار رانندگان قرار گیرد و هیچ سردرگمی در این مورد صورت نگیرد.

رنگهایی که در خط‌کشی‌های پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل رنگهای تک قسمتی و دو قسمتی می باشند که هر کدام از اینها ویژگیهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال رنگهای تک‌جزئی در رنگهای زرد و غالبا سفید هستند که بازتاب بسیار بالایی دارند و در زمانی که از این رنگها استفاده می شود باید در حدود چهار ساعت به آن زمان داد تا خشک شوند.

رنگهای دوجزئی که سفید هستند و زمان خشک شدنشان متفاوت است و ممکن است از یکساعت تا 24 ساعت متغییر باشد.

حتما مطالعه کنید
كفپوش مناسب بيمارستان ها

همانطور که معلوم است با وجود ترافیک و رفت‌ وآمدهای زیاد در سطح راهی که خط‌کشی روی آن صورت گرفته باید از مواد باکیفیت و با دوام بالا استفاده شود چرا که با عبور و مرور زیاد در سطح پارکینگ ممکن است عمر خط‌کشی‌های مورد استفاده کاهش یابد پس به این نکته باید توجه جدی صورت گیرد تا بعد از مدت کوتاهی بواسطه‌ی تخریب رنگهای خط‌کشی، به تعویض و هزینه های اضافی منجر نشود.

مواد مورد استفاده در خط‌ کشی‌های جایگاه خودرو در پارکینگ تجاری و مسکونی

برای جاهایی از پارکینگ که ماشینهای زیادی در آنها در حال رفت و آمد هستند می توان از مواد ساخته شده از اپوکس یا ترموپلاستیک و یا حتی در بیشتر موارد از نوارهای خط‌کشی پیش‌ساخته نیز استفاده کرد.

با توجه به اینکه در پارکینگ های مسکونی، هوای نسبتا مرطوب و بی نوری حاکم است پس باید حتما تجهیزاتی مورد استفاده قرار گیرند تا بتوانند در سریعترین زمان ممکن نسبت به خشک کردن خط‌کشی‌های حک شده بر سطح زمین اقدام نماید و بهتر است این نکته را مورد توجه قرار دهید که برای چسباندن خط‌کشی‌ها نیاز به وجود آسترهایی قبل از خط‌کش است و نکته‌ی بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که توجه کنید  برای سطوح مختلف چه نوع ماده خشک‌کننده‌ای باید مورد استفاده قرار گیرد، سطوح بتنی و آسفالت و یا سرامیکی تفاوتهایی باهم دارند. برای خطکشی روی  سطوح بتنی می توان به جای استفاده از ترمو پلاستیک از آستراپوکسی استفاده کرد که به عمق بتن وارد می شود و قدرت چسبندگی بسیار بیشتری دارد.

توجه به زمان انجام خط‌ کشی و موارد دیگر

 حتما نسبت به فصلهای خط کشی نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا در فصول سرد سال که ممکن است باران و یا برف بیشتری نیز باریده شود احتیاط بیشتری صورت پذیرد  یا حداقل انجام تمام این کارها به فصول گرم سال محول شود  تا نتیجهی بهتری حاصل شود.

حتما مطالعه کنید
استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی

در نهایت راهی که باید خط کشی روی آن اجرا شود، باید عاری از هر گونه مواد اضافی دیگر چون زباله ها و رطوبت های خارجی باشد و در حالت کلی خشک و تمیز باشد تا  به عملکرد خوبی دست یافت.

 برآمدگیها و حفره های موجود در سطح نیز می تواند نوع خط‌کشی ها را تغییر دهد که باید به این نکات نیز توجه داشت.

البته باید به راهنمایی‌هایی که شرکت تولید کننده‌ی رنگ خط‌کشی‌ها به آنها اشاره کرده توجه و دقت کافی داشته باشد تا نتیجه کار مطلوب و رضایت بخشی داشته باشید.

روشهای پاک کردن خط‌ کشی‌ در پارکینگ های تجاری و مسکونی

مواردی پیش می آید که به دلیل تغییر رنگ خط‌کشی و یا کنده شدن قسمتی از خط کشی نیاز به پاک شدن خط کشی‌های قدیمی و اعمال خط‌کشی های جدید احساس می شود که در این صورت نیز باید اقدامات مناسبی در این باره انجام داد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

از بین بردن رنگ قبلی بوسیله‌ی کوبیدن رنگ، پاک کردن با مواد مخصوص این کار که واتر بلاست معروف هستند صورت می‌گیرد البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای اجرای خط‌کشی‌های جدید به آستر زدن زیر خط کشی هیج احتیاجی نیست چراکه وجود خط‌کشی‌های قدیمی نقش یک آستر را در این مرحله ایفا می‌کنند.

روشهای خط کشی پارکینگ

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا صفر تا صد مراحل خط‌کشی در پارکینگ‌های تجاری و مسکونی، توضیح داده شود و موادی که باید در اجرای این خط‌کش‌ها مورد استفاده قرار گیرد با جزئیات تمام بیان شد. امید است که با خواندن مطالب این مقاله اطلاعات مفیدی به شما انتقال داده باشیم و شما نیز از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

پیشنهاد ما به شما

كفپوش مشكی در طراحی داخلی

استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی

استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی طراحی داخلی ساختمان دارای آیتم های زیادی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم