كفپوش مناسب بيمارستان ها

كفپوش مناسب بیمارستان ها

یكی ازمهمترین آیتم هایی كه بعد از ساخت یك ساختمان ذهن ما را در گیر می كند ، كف سازی یك ساختمان می باشد . اگر دیوار دیك ساختمانی گچ نشود و سقف آن نیز سفید كاری نشود ، باز هم شما می توانید از آن ساختمان استفاده كنید . اما اگر كف یك ساختمان ، كف سازی نشود شما به هیچ وجه نمی توانید از آنجا استفاده كنید

پس در این جا به اهمیت كف سازی پی می بریم . كفسازی ها نیز بر اساس نوع كاربری ساختمان می توانند تغییر كنند .اگر شما یك انبار بسازید نمی توانید كف آن را پاركت كنید . چرا كه هم به صرفه نیست و هم اینكه با اولین جسم سنگینی كه روی آن راه برود مانند لیفتراك و… تمام كفپوش شما از بین خواهد رفت و یا در كفسازی پذیرایی منزل خود نمی توانید از بتنی كه در سوله های صنعتی ریخته می شود استفاده كنید . بنابر این هر مكانی بنا به نوع استفاده ، كفپوش مناسب خود را دارد.

 

كفپوش مناسب بيمارستان ها

انواع كفپوش ها

از زمان گذشته تا به امروز نوع كفپوش ها بر اساس نیاز بشر  تغییرات فراوانی پیدا كرده است . زمانی كف منازل را سیمان می كردند . پس از آن استفاده از موزاییك باب شد. استفاده از سنگ نیز با توجه به زیبایی و تنوع رنگ رواج بسیاری پیدا كرد. در مراكز صنعتی ، انبارها ، گاراژها و… از بتن برای كفپوش استفاده می شود.در منازل نیز به طور عمده از سرامیك ، سنگ و لمینت استفاده می گردد.اما یكی از مراكز مهم در زندگی ما انسان ها ، بیمارستان ها می باشند .

در بیمارستانها به دلیل حساسیتی كه وجود دارد باید در انتخاب نوع كفپوش بسیار دقت شود . چرا كه این مراكز مستقیما با سلامت مردم سرو كار دارند و اینكه محیطی امن و پاكیزه و عاری از میكروب ، لازمه ی هر بیمارستان و یا مراكز بهداشتی می باشد.

حتما مطالعه کنید
پر كاربردترین كفپوش ها كدامند ؟

كفپوش مناسب بیمارستانی

همان طور كه گفته شد بیمارستان ها به دلیل نوع كاربری ، از پر تردد ترین ساختمتن ها به حساب می آیند . روزانه حجم زیادی از مردم كه هر كدام با نوعی بیماری دست و پنجه نرم می كنند ، به این مراكز می روند ، لذا به قدر كافی محیط آلوده به انواع میكروب ها می باشد ، حال اگر در این مراكز از مصالح مناسب به عنوان پوشش دیوار و كف استفاده نگردد ، خود این نقاط ، از جمله كف ، منبع تولید و انتشار بسیاری از بیماری ها  خواهد بود.

ما در اینجا چند نوع از كفپوش ها را كه می توانیم در بیمارستان ها و دیگر مراكز بهداشتی استفاده كنیم را بیان كرده و به محاسن و معایب آن ها می پردازیم.

كفپوش مناسب بیمارستانی

كفپوش سنگ

در گذشته از سنگ برای كفپوش بیمارستان ها استفاده می شد. همان طور كه می دانیم ، سنگ مقاومت فشاری بالایی دارد و سنگ هایی مانند گرانیت مقاومت و دوام بسار بالایی در برابر سایش دارد لذا در اماكن شلوغ و پر رفت و آمد مانند مترو… استفاده می گردد.اما از معایب استفاده از سنگ ها در محیط بیمارستانی می توان به این نكته اشاره نمود كه سنگ ها زمانی كه نصب می شوند . بین آنها درز وجود دارد كه با بند كشی پر می شود. لذا خود این بند ها  پس از مدتی خالی می شوند لذا می توانند منبع میكروب و آلودگی باشند .

از معایب دیگر اینكه سنگها ممكن بر اثر فشار و ضربه ، كه در محیط های بیمارستانی ممكن است پیش بیاید ، آسیب ببینندو لب پر شوند . كه باز این مساله می تواند باعث آلودگی شوند. سنگ ها ممكن است در برابر شوینده ها و مواد ضد عفونی كننده و شیمیایی تغییر رنگ دهند و زیبایی و براقیت خود را از دست بدهند.

كفپوش پی وی سی

كف پوش های پی وی سی گرچه ضد آب هستند و سطحی صاف و بدون درز ذارند اما آنها در برابر ضربه ضعیف هستند و به راحتی آسیب می بینند و هم چنین شستشوی مكرر و استفاده از مواد ضد عفونی كننده و … به آنها آسیب می رساند.

كفپوش بتن پولیشی یا بتومكس

این نوع بتن ، همان بتن معمولی است كه با دستگاه های ساب زنی مخصوص ، روی بتن را ساب می زنند و نتیجه ی آن یك سطح یكدست و براق ، بدون هیچ گونه درز و خلل و فرج است

حتما مطالعه کنید
انواع کفپـوش بیمارستانی و درمانی

كفپوش اپوكسی

كفپوش های اپوكسی نوعی رنگ است كه به صورت مایع در 3 یا 4 لایه روی كف مورد نظر ریخته شده و با ابزاری به نام لیسه ، برروی سطح پخش می شود و پس از مدتی گیرش خود را پیدا می كند و كاملا سفت وسخت شده و و یك سطح پلیمری مقاوم و صاف و یكدست ، بدون درزو ترك را به ما می دهد.

كفپوش های اپوكسی ، كفپوش های چند منظوره هستند. لذا برای اماكن مختلف چه در صنعت ، چه در تجارت و… كاربرد دارد . از جمله مراكزی كه می تواند كاربرد وسیع این كفپوش را داشته باشد ، بیمارستان ها و مراكز بهداشتی است. این كفپوش ها سطحی كاملا یكدست و صافی دارند ، به هیچ وجه درز ندارند و كاملا یكپارچه می باشد. مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارد و … محاسن كفپوش اپوكسی برای بیمارستان ها بی شمار است.در مطالب بعدی ببینید.

 

انواع كفپوش ها

مواد تشكیل دهنده ی كفپوش اپوكسی

حالا كه گفتیم می توانیم از كفپوش های اپوكسی برای بیمارستان ها استفاده كنیم ، به شما توضیح خواهم داد كه چرا بهترین نوع كفپوش برای چنین محیطی می باشد.

تركیبات كفپوش اپوكسی :

  • رزین اپوكسی
  • هارد نر ( سخت كننده )
  • پر كننده ها
  • مواد ایجاد كننده ی رنگ
  • سایر مواد افزودنی آلی و معدنی كه با توجه به نوع كاربر ی محل استفاده متغیر است

شرایط مناسب برای اجرای كفپوش اپوكسی

برای اجرای كفپوش اپوكسی باید كف ما سنگ و یا بتن باشد. كف ما عاری از هرگونه آلودگی مانند روغن و گردو خاك باشد. كف سازی قدیمی قسمت كنده شده وسست نداشته باشد و دمای محیط مناسب باشد.

محاسن استفاده از كفپوش اپوكسی

استفاده از كفپوش اپوكسی مزایای بسیاری دارد كه به مهم ترین آنها اشاره می كنیم :

  • مقاومت فشاری بالا
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و اسیدی
  • بدون حلال و سازگار با محیط زیست
  • چسبندگی فوق العده بالا به سطح بتن
  • عایق حرارتی
  • استحكام بالا
  • سایش كم
  • طول عمر بالا
  • اجرای سریع و صرفه جویی در زمان
  • به راحتی تمیز می شود
  • زیبایی ظاهری (بسته به مكان های مورد استفاده زیبا می شود )
  • مقاومت بالا در برابر آتش و حرارت
  • لیز خوردن ممنوع
  • ایمنی بالا
  • درخشش سطوح
  • تنوع در نوع مصرف
  • كاهش در هزینه ی تعمیر و نگهداری
حتما مطالعه کنید
كفپوش مناسب مراكز صنعتی

معایب كفپوش اپوكسی

بزرگترین و به نوعی تنها عیب این كفپوش پوسته پوسته شدن است. كه آن هم اگراجرای آن را به كننده ی حرفه ای بدهید . می تواند از بروز این مشكل در آینده جلوگیری كند.

انواع كفپوش اپوكسی مخصوص بیمارستان

كفپوش های اپوكسی بر حسب استفاده در مكان های مختلف دارای خصوصیاتی از نظر ظاهر و عملكرد می باشد كه می تواند نیاز آن مكان ها را برطرف كند

كفپوش اپوكسی آنتی باكتریال

این نوع كفپوش مخصوص مكان های بهداشتی از جمله بیمارستان ها و در مانگاه ها است ودر این مكان ها اجرا می شود. با توجه به تردد بالا در بیمارستان ها و آلودگی محیط می توانید از انواع كفپوش اپوكسی آنتی باكتریال را انتخاب كنید تا در روی سطح این كفپوش ، میكروب و آلودگی نتواند به وجود بیاید.

كفپوش اپوكسی ضد جرقه یا آنتی استاتیك

این نوع كفپوش اپوكسی ، علاوه بركاربرد در صنایع مهمات سازی  ، در بیمارستان ها نیز استفاده ی فراوانی دارد.همانطور كه از اسم آن پیدا است این نوع كفپوش ضد الكتریسیته ی ساكن بوده و تولید جرقه نمی كند . لذا می تواند در محیط هایی همچون اتاق عمل و یا آی سی یو كه دستگاه های حساس الكترونیكی وجود دارد ، استفاده گردد. تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری كند.

چرا كفپوش اپوكسی مناسب بیمارستان است

  • نوع آنتی باكتریا ل آن می تواند از تجمع آلودگی جلوگیری كرده و میكروبی در آن رشد نمی كند.
  • نوع آنتی استاتیك آن منایب برای اتاق عمل و … میباشد
  • با توجه به كاربری بیمارستان ها ، به ناچار افرادی در آنجا حضور دارند كه ناراحتی و مشكلی دارند . لذا نمی تواند محیطی شاداب و سر زنده باشد . در این جا كفپوش اپوكسی با تنوع در رنگ وطرح های زیبا می تواند محیط را تا حدی از یكنواختی و در بیاورد و به محیط شادابی به وجود بیاورد.
  • با توجه به سرعت عمل پرسنل در بیمارستان ، و سرعت حركت تخت های بیمارستانی و اورژانس ، كفپوش اپوكسی در برابر این شوك ها ی حركتی كاملا مقاوم بوده و آسیب نمی بیند.
  • با توجه به مواد به كار رفته سطح آن به هیچ وجه لیز نمی باشد لذا لغزشی وجود ندارد.
  • سطح آن كاملا یكدست و بدون ترك می باشد لذا جایی برای تجمع و رشد میكروب ها نیست .
  • به راحتی تمیز شده و هرگونه آلودگی از روی آن پاك می شود .
  • در برابر مواد شوینده و ضد عفونی كننده دوام بسیار بالایی دارد.

پیشنهاد ما به شما

انواع كفپوش صنعتی

كفپوش مناسب مراكز صنعتی

كفپوش مناسب مراكز صنعتی كف سازی یكی از آیتم های بسیار مهم و حیاطی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم