انواع کفپـوش بیمارستانی و درمانی

انواع کفـپوش بیمارستانی و درمانی

نظافت بیمارستان و تمیز بودن آن هم به نفع مریض است و هم برای کارکنان سودمند است،معمولا بیمارستان ها از کفپوش استفاده می کنند بنابراین باید انواع کفپوش بیمارستانی را بشناسید و شناخت آنها بخش مهمی است برای ایجاد یک محیط مراقبت با کیفیت،  در این مقاله ، ما گزینه های کفپوش بیمارستانی را برای مناطق مختلف تأسیسات بیمارستانی به شما معرفی میکنیم.

 

اصطلاح “کف” به سطح محصور کننده پایین فضاهای داخل ساختمان اشاره دارد. این ممکن است بخشی از ساختار کف باشد ، مانند سطح بالای یک اسلب بتنی یا تخته کف ، اما معمولاً یک پوشش دائمی است که روی کف قرار می گیرد. از “کفپوش” نیز می توان برای توصیف روند چیدن مواد کف استفاده کرد.

 

انواع کفپوش بیمارستانی و درمانی

انواع کفپـوش

فهرست

چوب

لمینت

وینیل

بامبو

چوب پنبه

کاشی (پرسلان یا سرامیک)

کاشی (سنگ طبیعی)

فرش

لاستیک

کف ریخته شده (آسفالت ماستیک و پلیمری)

کفپوش داخلی

کفپوش تجاری

وینیل

کفپوش ایمنی

طیف وسیعی از مواد از نوع کفپوش موجود است:

کفپـوش چوبی

با توجه به اینکه هر قطعه از نوع چوبی متفاوت است و زیبایی منحصر به فرد چوب باعث شده که یکی از جذابیت های اصلی استفاده از آن به عنوان کفپوش باشد. همچنین می تواند بسیار بادوام باشد اگرچه ممکن است خراشیده شود و یا بعد از مدتی سست و لق شود. از آنجا که چوب رطوبت سنج است (مانند اسفنج) ، برای استفاده در اتاقهایی که ممکن است در معرض رطوبت قرار گیرند ، مناسب نیست ، اگرچه چوب می تواند در برابر رطوبت تا حدودی مقاومت کند.

حتما مطالعه کنید
كفپوش مناسب مراكز صنعتی

 

دو نوع اصلی کفـپوش چوبی عبارتند از:

جامد: هر تخته از یک تکه چوب ساخته شده است که معمولاً ضخامت آن بین 18 تا 20 میلی متر است و معمولاً با استفاده از زبان و شیار نصب می شود.

مهندسی شده: هر تخته از سه یا چهار لایه چوب چند لایه تشکیل شده است که با چسب در زاویه ای راست به هم چسبیده اند و یک تخته معمولاً با ضخامت حدود 14 میلی متر ایجاد می کنند.

 

کفپوش چوبی

کفـپوش بیمارستانی از جنس لمینت:

کفپوش لمینت یک تخته فایبر فشرده است که با استفاده از موادی مانند چوب ، سنگ ، کاشی و .. پوشانده شده و سپس یک پوشش محافظ به آن داده می شود. لمینت ها می توانند برای اتاقهایی مناسب باشند که مایلید از زیبایی طبیعی بهره ببرند ، اما با هزینه کمتر ، با نصب راحت تر و بدون خطر آسیب دیدگی در اثر خراشیدن. لمینت هابا کیفیت و دوام خوبی دارند و ممکن است 20 سال دوام داشته باشند. آنها نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری دارند.

 

کفـپوش بیمارستانی وینیل:

کفپوش وینیل را می توان به صورت رول یا کاشی تهیه کرد و به طور کلی با چسب ثابت می شود. می توان آن را در طیف بسیار گسترده ای از رنگ ها و پروفیل ها (به عنوان مثال گل میخ) تولید کرد و مانند کفپوش لمینت می تواند ظاهر سایر مواد دیگر را شبیه سازی کند.

 

مزایای استفاده از کفپوش وینیل عبارتند از:

بادوام است

نگهداری و تمیز نگه داشتن آن آسان است

حتما مطالعه کنید
كفپوش مناسب بيمارستان ها

می تواند بدون اینکه صدمه ببیند، خیس شود و برای استفاده در حمام ، آشپزخانه و غیره مناسب باشد

نصب آن آسان است

نسبتاً ارزان است

 

کفپـوش بیمارستانی بامبو

این نوع کفپوش به جای اینکه چوبی باشد ، فشرده شده و به صورت کفپوش فشرده شده و به هم چسبانده شده است. مزیت این نوع کفپوش این است که یک منبع تجدید پذیر و مقاوم در برابر آب است.

 

کـفپوش چوب پنبه ای:

چوب پنبه یک ماده مقاوم در برابر آب و تجدیدپذیر است که برای طیف وسیعی از فضاها از جمله تاسیسات زیرزمین و حمام مناسب است. چوب پنبه را می توان به روشی مشابه ورقه ورقه روی هم قرار داد یا می توان آن را به هم چسباند. کفپوش های چوب پنبه ای گرم و انعطاف پذیر هستند ، اگرچه به راحتی توسط اشیاء تیز آسیب می بینند.

 

کـفپوش های بیمارستانی از جنس کاشی (چینی یا سرامیکی)

گزینه های زیادی از نظر رنگ ، بافت ، شکل و سطح کاشی وجود دارد. به دلیل سختی ، خراشیدن آنها دشوار است و همچنین برای محیط های مرطوب مناسب است. با این حال ، نصب آنها دشوار است و در صورت عدم وجود پشتیبانی در زیر کاشی ها ، می توانند خراب شوند.

 

کفـپوش بیمارستانی از جنس کاشی (سنگ طبیعی)

به طور کلی گرانتر از گزینه های چینی یا سرامیکی هستند ، اما می توانند از نظر زیبایی بهتر باشند. هنگام نصب آنها باید به درستی آب بندی شوند ، روشی که برای محافظت از کاشی ها نیاز به تکرار گاه به گاه دارد.

حتما مطالعه کنید
نحوه اجرای بتن ریزی

 

کفـپوش بیمارستانی از نوع لاستیک

کفپوش لاستیکی از مواد طبیعی یا مصنوعی ، از جمله لاستیک های بازیافتی ساخته شده است. این کفپوش به عنوان نوعی کفپوش مقاوم طبقه بندی می شود ، زیرا ویژگی های کشسانی یا “جهش” را نشان می دهد. این نوع کفپوش همچنین برای مناطق پر رفت و آمد که در آن خستگی و لغزش پا ایجاد می شود ، مناسب است.

 

کفپوش لاستیکی نیز در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای تأسیسات داخلی است. از آن برای اتاق بازی کودکان ، حمام ، گاراژها ، سالن های بدنسازی و بیمارستان ها و مراکز درمانی  و سایر موارد دیگر استفاده می شود که دارای مقاومت در برابر رطوبت و لکه ، جذب صدا ، دوام ، کشش و ثبات دما است.

 

کفـپوش های پلیمری

کفپوش های پلیمری به صورت مایعات ریخته می شوند و در سطح ها پخش می شوند تا سفت و سخت شوند. این نوع کفپوش بسیار عالی عمل می کند. در حالی که گزینه های کفپوش آسفالتی و پلیمری رایج نیستند ، اما مزایایی در کاربردهای تجاری (به ویژه صنعتی) و خانگی دارند و در بیمارستان ها نیز چون ضد آب هستند به نظر یک نوع کفپوش مناسب هستند. اگر درباره کفپوش های بیمارستانی و مراکز درمانی اطلاعات بیشتری می خواهید تماس بگیرید کارشناسان فروش پاسخگوی شما هستند.

 

انواع کفپوش

پیشنهاد ما به شما

كفپوش مشكی در طراحی داخلی

استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی

استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی طراحی داخلی ساختمان دارای آیتم های زیادی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم