كفپوش مناسب مراكز صنعتی

كفپوش مناسب مراكز صنعتی

كف سازی یكی از آیتم های بسیار مهم و حیاطی در صنعت ساختمان سازی  می باشد . و بهره برداری از ساختمان ها و سوله ها بدون اجرای یك كفسازی خوب ، غیر ممكن است . لذا كاملا ضروری است كه ما برای كفسازی ، كمال دقت و توجه را داشته باشیم . چون كف سازی چیزی نیست كه بتوانیم آن را به راحتی تغییر دهیم كه البته انجام این كار مستلزم وقت و هزینه های فراوان می باشد.

لذا در هنگام انتخاب یك كفپوش مناسب برای محل كار و یا زندگی خود باید یك سری پرسش هایی را از خودمان بكنیم . و جوابی را كه از این سوال ها می گیریم می تواند ملاك برای انتخاب ما باشد. سوالهایی از قبیل :  این ساختمان به چه منظور ساخته شده است ؟ قراراست چه میزان بار روی كف وارد شود ؟ چه وسیله هایی روی كف تردد می كنند ؟ آیا احتمال افتادن اجسام سنگین روی آن وجود دارد ؟ آیا ممكن است روغن های صنعتی روی آن بریزد؟ آیا با موادشیمیایی ، اسیدی و … سرو كار دارد ؟ آیا محیط باید طوری باشد كه الكتریسیته ی ساكن نباید وجود داشته باشد ؟  و سوال هایی از این دست باعث می شود كه شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

كفپوش مناسب مراكز صنعتی

انواع كفپوش صنعتی

از جمله مكان هایی كه كفسازی در آنها علاوه بر تنوع  ، بسیار حساس می باشد و باید نكات دقیق زیادی را در نظر بگیریم ، مراكز صنعتی است . از جمله ی این مراكز می توانیم به موارد زیر اشاره كنیم.

  • انبارها
  • سرد خانه ها
  • كارخانه های تولید دستگاه های الكترونیكی
  • كارخانه های تولید مواد غذایی
حتما مطالعه کنید
انواع روش های بتن ریزی

 

از روش ها و مصالح  گوناگونی می توان كفسازی این مراكز را انجام داد كه این مساله می تواند به سلیقه ، زمان و بودجه ی شما نیز مرتبط باشد . در زیر به پركاربردترین آنها اشاره می كنیم.

 

انواع كفپوش صنعتی

كفپوش بتنی

در این نوع از كفپوش ، از بتن سنتی استفاده می شود . بتنی كه شامل شن و ماسه و سیمان می باشد و هیچگونه ماده ی افزودنی دیگری ندارد. در این روش ما نمی توانیم بتن را یك تكه بریزیم چون ترك می خورد بنابراین به آن درز می دهند . این بتن مقاومت بسیار بالایی دارد و دوام آن نیز بالاست ولی عیب بزرگ آن عدم یكنواختی سطح آن است كه باعث كثیف شدن و آلودگی می شود و در مراكزی كه رعایت بهداشت مهم است ( كار خانجات تولید مواد غذایی )  نمی توان از آن استفاده كرد .وهم چنین در جاهایی كه احتمال نشت روغن و… زیاد است نیز به خاطر جذب این مواد استفاده نشود بهتر است.

كفپوش بتن پولیشی یا بتو مكس

پس از آن كه بتن ریزی كف انجام شد ، روی آن را با دستگاه های ساب زنی مخصوص مانند دستگاه بتن ماله پروانه ای ، ساب می زنند .تا سطح بتن كاملا یكدست و براق شود. در این بتن بر خلاف بتن سنتی ، سطحی یكدست ، براق و بدون درز و پستی و بلندی داریم . ظاهر آن مانند سنگ است . لذا جلوه و زیبایی خاصی دارد . این نوع كفپوش مقاومت و دوام بالایی دارد و به راحتی تمیز می شود و آلودگی را به خود جذب نمی كند. لذا می توان از آن در مراكز مختلف صنعتی مانند انبارها ، سرد خانه ها ، تولیدی مواد غذایی و شیمیایی  و… استفاده كرد.

حتما مطالعه کنید
پر كاربردترین كفپوش ها كدامند ؟

كفپوش پلی اورتان

این نوع كفپوش ها چون در برابر اشعه ی ماوراء بنفش مقاوم هستند لذا نور خورشید به آنها صدمه نمی زند بنابر این می توان از آنها درانبارهای روباز نیز استفاده كرد . این كفپوش ها مقاومت و دوام بالایی دارند و سطح آنها بسیار صاف و بدون درز می باشد . به راحتی تمیز می شوند ودر برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاوم می باشند .از این كفپوش می توان در تمامی مراكز صنعتی استفاده نمود.

كفپوش اپوكسی

كفپوش های اپوكسی رنگ هایی هستند بر پایه ی رزین كه در چند لایه ریخته می شود و پس از خشك شدن بسیار سفت و سخت می شود. كفپوش های اپوكسی ، كفپوش های چند منظوره هستند. لذا برای اماكن ورزشی ، بیمارستانی ، صنعتی ، و مسكونی كاربرد فراوان دارد . البته بسته به جایی كه استفاده می شوند ضخامت آن ها متفاوت است . بیشترین ضخامت را مراكز صنعتی دارند چون در این مكان ها بیشترین بار و سنگینی به این كفپوش وارد می شود. و این كفپوش ها در معرض انواع مواد شیمیایی و اسیدی و … قرار دارند. كف پوش های اپوكسی به سرعت اجرا می شوند لذا در كمترین زمان ممكن شما می توانید كف سازی را به اتمام برسانید . در حالی كه روش های دیگر مانند بتن  می توانند زمان زیادی را از شما بگیرد.

آماده سازی كف برای اجرای كفپوش اپوكسی

  • سطحی كار عاری از هر گونه موادروغنی باشد
  • بستر كارتمیز باشد وگرد و خاك و هر چیزی كه مانع چسبندگی و اتصال به سطح شود نباید وجود داشته باشد .
  • اگر مكان تازه بتن ریزی شده باشد باید صبر كرد تا بتن گیرش كامل پیدا كند یعنی 28 روز از بتن ریزی گذشته باشد.
  • قسمت های سست برداشته و اصلاح شود.
  • پستی و بلندی ها برطرف شود.
حتما مطالعه کنید
ملزومات خط کشی جایگاه خودرو مجتمع‌های تجاری و مسکونی

 

کفپوش اپوکسی

مزایای استفاده از كفپوش اپوكسی

استفاده از كفپوش اپوكسی مزایای بسیاری دارد كه به مهم ترین آنها اشاره می كنیم

  • مقاومت فشاری بالا
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و اسیدی
  • سازگار با محیط زیست
  • چسبندگی فوق العده بالا به سطح بتن و سنگ وموزاییك
  • عایق حرارتی
  • استحكام بالا
  • سایش كم
  • طول عمر بالا
  • اجرای سریع و صرفه جویی در زمان
  • به راحتی تمیز می شود
  • زیبایی ظاهری
  • عدم لغزش و لیز خوردن
  • كاهش در هزینه ی تعمیر و نگهداری

انواع كفپوش اپوكسی

كفپوش های اپوكسی بر حسب استفاده در مكان های مختلف دارای خصوصیاتی از نظر ظاهر و عملكرد می باشد كه می تواند نیاز آن مكان ها را برطرف كند. خصوصیاتی را كه در زیر بیان می كنیم در مراكز صنعتی كاربرد دارند.

كفپوش اپوكسی آنتی باكتریال

این نوع كفپوش مخصوص مكان های بهداشتی از جمله بیمارستان ها و درمانگاه ها و كارخانجات تولید مواد بهداشتی و غذایی است هم چنین می تواند در مراكز هسته ای و صنایع داروسازی نیزاستفاده گردد.

كفپوش اپوكسی ضد اسید

در كارخانجات صنعتی و آزمایشگاه ها كه با اسید  و مواد شیمیایی سرو كا دارند قابل اجرا می باشد.و در برابر آنها مقاوم است

كفپوش اپوكسی آنتی استاتیك

در صنایع مهمات سازی كاربرد دارد. هم چنین می تواند در صنایع هسته ای و كارخانجات تولید دستگاه های حساس الكترونیكی نیز استفاده شود..این نوع كفپوش ضد الكتریسیته ی ساكن است و از ایجاد جرقه جلوگیری می كند.

كفپوش اپوكسی ضد خش

این نوع كفپوش اپوكسی در برابرخط و خش و سایش مقاوم می باشد. انبارها و سرد خانه ها بهترین گزینه برای استفاده می باشند.

حرف آخر

با توجه به اینكه در صنایع  نمی توان به راحتی نوع كفپوش را تغییر داد لذا باید مطالعه و تحقیقات لازم قبل از اجرا انجام گیرد ، با اهل فن مشورت شود تا بهترین و مناسب ترین كفپوش انتخاب گردد .

پیشنهاد ما به شما

كفپوش مشكی در طراحی داخلی

استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی

استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی طراحی داخلی ساختمان دارای آیتم های زیادی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم