استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی

استفاده از كفپوش مشكی در طراحی داخلی

طراحی داخلی ساختمان دارای آیتم های زیادی است و یك طراحی خوب می تواند مانند یك پازل این قطعات را در كنار هم بچیند و درنهایت به طرح و سبك مورد نظر برسیم . اگر هركدام از این قطعات سر جای خود قرار نگیرند نتیجه ی مطلوب حاصل نخواهد شد.از جمله ی این موارد  می توان به كف پوش ها اشاره كرد. شاید كف پوش ها آخرین چیزی باشد كه در طراحی داخلی به ذهنمان می رسد . معمولا وقتی صحبت از دكوراسیون داخلی می شود ابتدا ذهن ما به سمت دیوار ها ، مبلمان، سرویس خواب ، كابینت ها و نور پردازی می رود . و در آخر نیز به فكر كفپوش ها می افتیم.

البته یك دلیل روانی می تواند داشته باشد . و آن این است كه وقتی در منزل هستیم نگاهمان بیشتر به سمت بالا و افق می باشد . و كمتر به پایین نگاه می كنیم .لذا معمولا كفپوش ها آخرین آیتمی هستند كه انتخاب می كنیم.

 

كفپوش مشكی در طراحی داخلی

انواع كف پوش ها

برای آشنایی كلی به معرفی انواع كفپوش ها ی پركاربرد می پردازیم.

  • كفپوش سنگی : این نوع كفپوش ها از قدیمی ترین نوع می باشند . كفپوش سنگی به دلیل طبیعی بودن یك گرمی خاصی را به ما القاء می كند. امروزه سنگ ها در طرح ها ، رنگ ها و اندازه های متنوع  ارائه می شود. از معایب سنگ ها می توانیم به هزینه ی بالا و انتقال سرما اشاره كرد.
  • كفپوش سرامیكی : سرامیك ها به دلیل تنوع در رنگ و طرح بی نهایت ، و زیبایی ظاهری و قیمت مناسب یكی از پر طرفدار ترین نوع كفپوش می باشد.از معایب آن می توان به لب پر شدن و كثیف شدن بند های آن اشاره نمود. امروزه سرامیك های پرسلان با ابعاد بزرگ و مقاومت بالا ارائه می شود كه اجرای آنها به دلیل كم شدن بند سرامیك بسیار شیك و زیبا می شود.
  • كفپوش لمینت : لمینت ها نیز با توجه به تنوع رنگ و طرح ، نصب سریع و آسان ، جلوگیری از ایجاد سرو صدا هنگام راه رفتن و عدم انتقال سرما ، طرفداران زیادی پیدا كرده است . لمینت ها با انواع سبك های معماری داخلی تناسب دارند.
  • كفپوش موكت : موكت ها نیز از دیر باز مهمان خانه های ما هستند . امروزه با توجه به نسل جدید موكت ها و تناسب آن با برخی از سبك های دكوراسیون داخلی طرفدارا ن زیادی پیدا كرده است . از مزایای موكت می توان به عدم انتقال سرما و جلوگیری از ایجاد صدای مزاحم اشاره كرد.
حتما مطالعه کنید
لاک پلی یورتان

استفاده از رنگ مشكی برای كفپوش ها

رنگ كفپوش ها در طراحی داخلی بسیار مهم می باشد. استفاده از رنگ هایی مانند قهوه ای روشن ، خاكستری ، سفید شاید بیشترین باشد. اما رنگ های خاص دیگری هم وجود دارد كه با توجه به سلیقه ی افراد استفاده می گردد. اما شاید كمتر كسی فكر كند كه برای كفپوش منزل خود از رنگ مشكی استفاده كند.

بله رنگ مشكی ! با توجه به ذهنیت ما  تصور استفاده از رنگ مشكی برایمان سخت است چون آن را مظهر غم وغصه می دانیم . فكر می كنیم كه هر كس كه رنگ مشكی علاقه داشته باشد ، انسان افسرده ای است . در صورتی كه درست برعكس است .چرا ؟

انواع كف پوش

رنگ مشكی از منظر روانشناسی

از منظر روانشناسی ، مشكی رنگ خنثی و خالص است . رنگ مشكی آرامش درونی داشته و مظهر تضاد می باشد. این رنگ تمام طول موج های نور را به خود جذب می كند و همه چیز را در خود پنهان می كند. لذا ممكن است فضا ها را كوچكتر نشان دهد.

رنگ مشكی نشان قدرت ، پختگی ، رمز و راز و پیچیدگی ، غم وغصه و سوگواری است. رنگ مشكی در فنگ شویی توانایی هماهنگ كردن خانه ، اداره و محیط های دیگر را دارد. از خصوصیات رنگ مشكی این است كه  می توان برای یك نمای  ظریف و برجسته در خانه استفاده كرد. اگر از این رنگ هوشمندانه استفاده گردد ، می تواند جو پخته و ظریفی را به هوای منزل اضافه كند . این رنگ برای اینكه حس های خاص را در فضا وارد كنید ایده آل است .

حتما مطالعه کنید
كفپوش مناسب بيمارستان ها

از این رنگ نباید زیاد استفاده كرد . و در هر قسمت از خانه یك فضا را به آن اختصاص دهید كافی است . البته در كنار آن باید از رنگ های مكمل نیز استفاده كنید تا زیبایی فضا دو چندان شود.

رنگ های مكمل مشكی

برای اینكه رنگ مشكی باعث دلگیر شدن فضا نشود و غم و غصه را القا نكند بهتر است ضمن اینكه فضاهای كمی را به این رنگ اختصاص می دهید ، در كنار آن از رنگ های مكمل استفاده شود. رنگ های مكمل مشكی می توان به سفید ، طلایی ، قرمز ، زرد ، نقره ای و صورتی اشاره كرد.

استفاده از كفپوش مشكی در پذیرایی

در پذیرایی اگر از كفپوش مشكی استفاده می كنیم باید حتما رنگ دیوار ها ، مبلمان و… را از رنگ های مكمل استفاده كنیم . شاید بهترین رنگ مكمل كه در پذیرایی می توانیم استفاده كنیم رنگ سفید است. چون باعث نشود كه فضای پذیرایی كه یك فضای عمومی هست بیش از حد تیره شود.

استفاده از كفپوش مشكی در آشپز خانه

آشپز خانه با كفپوش مشكی و كابینت سفید و یا نقرهای می تواند فضای بسیار شیك و رویایی را به ما القا كند.

استفاده از كفپوش مشكی در اتاق خواب

اتاق خواب یكی از جاهایی است كه استفاده از رنگ مشكی برای كفپوش می تواند آن را بسیار جذاب كند. قرار گرفتن كف مشكی در كنار رنگ طلایی دیوار تاكید وسرویس خواب نقره ای ، باعث ایجاد فضایی آرام و دلنشین می شود.

كفپوش مشكی درحمام و سرویس بهداشتی

سرامیك و سنگ مشكی برای این فضاها بسیار به جا می تواند باشد. در كنار رنگ مشكی كف ، رنگ سفید و یا نقره ای دیوار، فضای  دلچسبی را برای ما فراهم می كند.

حتما مطالعه کنید
پر كاربردترین كفپوش ها كدامند ؟

سخن پایانی

برخلاف تصور عموم ، در دنیای معماری و طراحی داخلی رنگ مشكی از رنگ های پر طرفدار می باشد كه روز به روز استفاده از آن بیشتر می شود و بین مردم طرفداران بیشتری پیدا می كند . لذا نكته ی مهم این است كه از این رنگ نباید در فضاهای زیاد استفاده كنیم بلكه باید در یك قسمت از خانه از آن استفاده كرد و در كنار آن حتما از رنگ های مكمل استفاده كنیم. استفاده از رنگ مشكی در كف و یا قسمت های دیگر در اتاق كودكان ممنوع می باشد.

پیشنهاد ما به شما

انواع كفپوش صنعتی

كفپوش مناسب مراكز صنعتی

كفپوش مناسب مراكز صنعتی كف سازی یكی از آیتم های بسیار مهم و حیاطی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم